Friday, February 2, 2007

Om tjejer, fotboll o flator

läste ett inlägg i en debatt nånstans där följande skrevs "är det inte allmänt känt att tjejerna i dem högre divisionerna i sina sporter är flator?? Finns väl en hel del som är kända för det. Eller är man ute och cyklar?"

Började som fd fotbollspelare o fd elit i en annan individuell idrott men funderar. KAN det vara så att det sker en utkristallisering?
INNAN pojkintresset börjar på allvar så är det vanligt att alla sorters tjejer spelar tex fotboll o annat MEN att i ca 14-15-årsåldern när tjejer börjar inse de måste vara "kvinnor" (läs tjejiga, läs EJ spela fotboll o sno bollen från grabbarna) för att hitta en make så slutar hellre heterotjejer med sport än att verka okvinnliga o omöjliga som partners. Hellre en uppgiven lovande fotbollskarriär än att segra o vara "okvinnlig" på glasberget. Kvar blir de tjejer som INTE bryr sig så mycket i om de ska hitta en karl som vill ha dem eller ej...dvs flatorna!

Det här är i alla fall min analys som flata o fd fotbollstjej. Även om jag slutade av en helt annan anledning :)

4 comments:

Nisse said...

Jo det kan nog ligga nåt i det där. Tänk om vi alla bara kunde vara dom vi är istället för att snegla så mycket på andra.

Det Mörka Hotet said...

Jag är en helt vanlig - nåja: synnerligen brun och förvirrad med en begynnande ölmage - hetero kille som hittade hit via Brudens blogg (som jag läst under en längre tid).

I din profilbeskrivning så skriver du bl. a. att "Jag är biologiskt intresserad, naturvetare och samtidigt brinnande MOT all slags förtryck" men samtidigt så lyder en del av en kommentar hos Bruden "Notera nu här att heterograbbar i regel ÄLSKAR tjejer in action på varandra FÖRUTSATT att en med en k#k sen kommer in o ger dem det de EGENTLIGEN vill ha! OCH att det är tydligt för alla att det ju verkligen är vad de vill ha! (viktig faktor, annars faller egot)

Otroliga egon de har egentligen, grabsen, med så mycket att leva upp till o försvara. Vilket enormt HOT vi flator är som envist håller fast vid det de redan själva vet dvs att FI##A är sååå mkt bättre :))". Jag har nog aldrig sett "flator" som något hot då all KÄRLEK utgår från att det finns åtminstone två personer - och då är det väl knappast EN person som "lurar" andra tjejer att också börja gilla flator...nej, det handlar snarare om ett aktivt val.

Däremot så tror jag att många heterokillar - som jag - inte har någon reell kunskap om andras sexualitet. För mig handlar det om mer eller mindre intressanta personer och förhoppningsvis så dömer jag inte folk utifrån deras sexualitet...även om jag finner intresse för den ytterst marginella gruppen som tänder på små, mörka, asiatiska män med begynnande kulmage och en alltmer tilltagande virrighet!

Samuel


PS Jo, även om det givetvis är viktigt för den aktuella personen att själv kunna definiera sin sexualitet så vägrar jag att definiera andra utifrån deras sexuella preferens; jag har en rad tjejkompisar utan att det där finns någon sexuell spänning eller lust mellan oss - och därmed ser jag knappast heller deras partners som "hot" mot mig: dessa tjejer har helt enkelt valt andra partners än jag (oavsett läggning). DS

femmestarkeeper said...

samuel
Visst har du rätt. Vi flator blir bara ibland så respektlöst bemötta av div karlar/pojkar.
Kul du fattat att lesbisk porr/sex INTE handlar om att nån snubbe sen ska komma in o ge brudarna vad de vill ha :)

Det Mörka Hotet said...

Jag har massor av fördomar men jag försöker att ständigt synliggöra dessa för mig själv - så de inte blir "sanningar" för mig!

Ifall du får tid/lust så skrev jag detta om just fördomar och sexualitet på min blogg (i september förra året): http://detmorkahotet.blogspot.com/2006/09/om-transporteroch-snt.html men det handlar mer om min dotter.


Samuel