Saturday, February 3, 2007

Om mitt ex. "familjer upphör inte, de bara utvidgas"

Han jag var gift med är verkligt juste kille.
Pratade nyss med honom o han sade han nyss köpt en ny tv i sovrummet som var överväldigande stor - typ 42 tum. Den dominerade lixom hela rummet sa han
Jaha, har du en ny FLAT-tv sade jag. En ny flata i sovrummet alltså "haha" "fniss"
Han skrattade gott med mig. Levde ju med mig i 17 hela år, fick 3 barn o blev bofast svensk.
Dock saknad efter "eld" i sängkammaren o jag gläds nu att han vet att det INTE var nåt fel han gjorde utan snarare att han var fel för mig. I den aspekten. Torde ses som en lättnad. Han var RÄTT person men fel sorts kropp för mig. Kanske kan man tycka att jag borde kunnat stanna ändå i ett så pass bra äktenskap o visst, jag hade kunnat ha kvinnor vid sidan av om jag ville. Kanske tänkte vi det skulle bli så MEN så blev jag kär i en tjej han släppte iväg mig till....

Vi är alla en slags enhet nu. Mitt ex med sin nya kvinna är en slags "satelit-familj" till min o min frus. Mitt ex sade en gång då vi håll på att lägga inb om skilsmässa att "Helena, familjer upphör inte, de bara utvidgas"

Jag har haft den bäste av män. På nåt sätt har jag honom fortfarande. Som bror numera.

No comments: