Friday, February 9, 2007

"minns ni vilken KASS

musiksmak morsan o farsan hade?"

Kanske är det nog snart en utdöd replik för som det är nu på 2000-talet så bestämmer ju kidsen HELT vad som ska spelas i hemmen. INGET får gå de noggrant curlade ungarna emot. Man ger dem ist varsin mp3 så kan alla njuta efter egen smak vid middagsbordet etc
Lite synd tycker jag då jag med lite nostalgi kan tycka det var rätt intressant att växa upp med päronens kassa musik. Om det varit annorlunda så skulle jag ju inte veta om den. Min uppväxt skulle BARA vara punk, ABBA, Factory o Bee Gees...

Den äldre generationen SKA prägla den yngre. I alla fall lite grann. Me think.

3 comments:

Det Mörka Hotet said...

Exaktemente! Det enda stället jag kan få lyssna på "min" musik är i bilen - när barnen inte är med (givetvis!) då min musiksmak "suger"...å soul, jazz, rock - ja, allt det där som inte är popmusik är tydligen helt värdelöst.

Samuel

femmestarkeeper said...

men MÅSTE man hela tiden tillfredställa barnen då? När DE har bil o betalar bensin, skatt, nya däck osv får DE bestämma vad som ska spelas brukar jag säga

Fick du själv alltid bestämma när du var liten eller?

Det Mörka Hotet said...

Ha, ha! Givetvis så har du HELT rätt...nej, NU är det jag som tuffar till mig...tror jag...kanske...ha, ha!


Samuel - Mer brun än tuff!